Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies
Annons

De tog priset i årets servicetävling

+
Läs senare
/
  • Årets bästa på service och bemötande; Ninni Bäckström från Thunells bussar i Hede är Årets serviceperson och Ewy Sillström kommer från Årets serviceföretag, privata hemtjänsten Jämtpuls i Krokom. De vann tävlingen Guldstjärnan 2015.

Ninni Bäckström från Hede blev så glad att tårarna rann. Ewy Sillström från Krokom drömmer om att skaffa en vårdhund för prispengarna.
Bägge fick guldstjärnan för att de valts ut som årets bästa service.

Guldstjärnan började för tolv år sedan efter en idé som föreningen Fördel Jämtland hade. Genom att prisa utvalda butiksanställda och andra som jobbar med service, skulle attityd och bemötande lyfta länet som besöksmål.

Ända sedan dess väljs varje år Årets serviceperson och Årets serviceföretag av kommunerna. De som i höstas fick stjärnan i respektive kommun gick vidare till en länsfinal.

Och den har nu avgjorts.

Juryn består av landshövdingen, representanter från Jämtland/Härjedalen turism, Östersunds-Postens företagsmarknadsavdelning samt Hallströms verkstäder i Nälden.

Som slutsegrare 2015 och 5 000 kronor rikare står Ninni Bäckström som samordnar buss- och taxiresor för Thunells bussar i Hede och Årets serviceföretag är Jämtpuls i Krokom som drivs av Ewy Sillström. Jämtpuls är den privata hemtjänsten i Krokom som på fyra år vuxit till 20 anställda.

Men ännu ingen hund.

– Jag har en dröm om att skaffa vårdhundar. Prispengarna kanske kan bli en grundplåt till det, säger Ewy Sillström.

Motiveringen av Ninni Bäckström vittnade om en person som det är en fröjd att möta i telefon eller direkt som arbetskamrat.

– Jag tror jag är som jag är. Jag tänker inte på att jag ska ge service, men jag tycker det är kul att lösa problem.

Ewy Sillström var stolt över juryns motivering som bland annat löd ”för ett värdskap i världsklass”.

– Vi har ett bra schema, vi har olika uppgifter och det blir aldrig tjatigt för personalen. Om man vill få unga att söka sig till vården måste man berätta om det som är positivt.

Ninni Bäckström var veckans Härjedaling i TH i november. Läs den texten här

Annons
Annons
Annons