Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies
Annons

Felet ligger hos Härjeåns Nät

+
Läs senare

Leverantören Canal Digital beklagar, men säger att de inte har något fel i sin utrustning.
– Det är nätägaren som har något fel.

Det är Telenor som ansvarar över Canal Digitals fiberkunder. Efter det att TH kontaktat deras presstjänst säger Alexandra Karlsson att man undersökt orsaken till varför Katarina Dahlsten saknar teve.

– Vi har konstaterat att felet ligger hos nätägaren (Härjeåns). Vi har ingen möjlighet att gå in i deras utrustning och vi har påpekat att de ska åtgärda felet, säger Alexandra Karlsson.

Ska man som kund hos er behöva råka ut för ett fel som tar fem veckor att åtgärda?

– Nej, det här är ytterst ovanligt och jag beklagar att hon drabbats. Jag hoppas att felet åtgärdas så snabbt som möjligt. Naturligtvis ska vi även se till att kunden kompenseras.

Härjeåns Nät medger nu att felet ligger i deras nät.

– Pinsamt och mycket olyckligt, vi jobbar med det här men inte lyckats hitta felet. Tyvärr har vi tre kunder som har stopp, men de övriga fungerar utan problem, säger Mats Falkeman, ansvarig för Härjeåns bredbandsnät.

Enligt honom handlar det om resursbrist där personal som driftat bredbandsnätet är på semester och det är svårt att få tag i tekniker.

När kan Katarina få en fungerande teve?

– Kan tyvärr inte ge något svar på det. Jag förstår att kunderna är frustrerade och besvikna men jag hoppas at vi kan lösa det så fort som möjligt.

FOTNOT

Efter artikelns pressläggning började teven fungera igen hemma hos Katarina Dahlsten.

– Om inte Tidningen Härjedalen hade börjat granska det här hade det förmodligen tagit ännu längre tid, säger Katarina.

Annons
Annons
Annons