Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies
Detta är en annons
Annons

Partytältet höll inte måttet

Partytältet var trasigt och hade andra brister när det väl kom till kunden. Nu har ARN, Allmänna reklamationsnämnden, beslutat att företaget ska betala tillbaka slantarna.

Härjedalingen beställde ett partytält via internet men upptäckte ett flertal brister när han packade upp prylarna. Tältet hade sprickor i plasten på takets kortsidor, kardborrbanden är för korta och väggarna nådde inte marken.

Tältet var därmed felaktigt och han begärde att få häva köpet. När det inte gick vände han sig till ARN som ger honom rätt. Enligt nämnden anses felet vara av sådan betydelse för kunden att denna, enligt 29 § konsumentköplagen, har rätt att häva köpet. Företaget är då skyldig att stå för returfrakten om bolaget önskar tältet åter.

Annons

Läs mer i appen

Superlokalt. Superenkelt. Ladda ned vår app nu och kom ännu närmare dina nyheter

Ladda ned
Annons
Annons