Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Partytältet höll inte måttet

Partytältet var trasigt och hade andra brister när det väl kom till kunden. Nu har ARN, Allmänna reklamationsnämnden, beslutat att företaget ska betala tillbaka slantarna.

Annons

Härjedalingen beställde ett partytält via internet men upptäckte ett flertal brister när han packade upp prylarna. Tältet hade sprickor i plasten på takets kortsidor, kardborrbanden är för korta och väggarna nådde inte marken.

Tältet var därmed felaktigt och han begärde att få häva köpet. När det inte gick vände han sig till ARN som ger honom rätt. Enligt nämnden anses felet vara av sådan betydelse för kunden att denna, enligt 29 § konsumentköplagen, har rätt att häva köpet. Företaget är då skyldig att stå för returfrakten om bolaget önskar tältet åter.

Annons
Annons
Annons