Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies
Annons

Sykes stor del i SAS-servicepris

+
Läs senare
/
  • Sykes Åke Larsson och Johan Klerid samt Annika Rostock Breed båda från SAS, samlade personalen för att fira det servicepris som SAS har fått.

SAS fick pris i ServiceScoregalan 2015 som det flygbolag som ger bäst service till sina kunder av flygbolagen som verkar i Sverige. En stor del av äran vill SAS ge till sin arbetspartner Sykes i Sveg där 235 personer arbetar med flygbolagets kundkontakter.

– Utan det fantastiska jobb som görs här i Sveg så skulle vi inte kunna få priset, så enkelt är det, säger Johan Klerelid och Annika Rostock Breed som kom upp till Sveg för att visa personalen hur nöjda de är med det arbete som utförs där.

Totalt är 235 personer anställda hos Sykes och deras uppgift är bland annat att hjälpa resenärerna med bokningar, all information kring resan samt efter resan om något återstår.

– Det är skönt för oss att ha en så stor och betydelsefull kund. Vi gör alltid ett så bra jobb som det går och den här utmärkelsen som SAS får är ett kvitto på det, säger Sykes Åke Larsson som menar att utmärkelsen även är viktig för den relation företaget har med SAS.

– SAS har ju en tradition i Sveg eftersom det fanns ett säljkontor här tidigare, minns Annika Rostock Breed.

Tappet för Sveg och Härjedalen var stort när SAS då lade ut sina tjänster från den egna verksamheten. Som det är nu blev det ändå en vinstlott eftersom det då fanns 50-60 anställda som mest att jämföra med dagens 235.

– Vårt samarbete med SAS började 2010, då hade vi 20-talet anställda i den gruppen, berättar Åke Larsson som är glad över utvecklingen.

Närmast SAS i servicemätningen kom Malmö Aviation och Norwegian. 3 500 personer i åldrarna 18-79 år har intervjuats.

– Vi är så stolta över den här utmärkelsen. Alla våra fantastiska medarbetare gör sitt yttersta för att möta kundernas förväntningar varje dag och det är ett glädjande kvitto på att vi håller en hög servicegrad, säger Johan Klerelid.

Annons
Annons
Annons