Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Företagare nyfikna på att annonsera på nätet

/
  • Fullsatt i Trosavik på utbildningen i att annonsera på Facebook.
  • – Jag har inte tagit mig tid att prioritera det här men jag skulle vilja nå nya kunder. Jag behöver lära mig att vara mer personlig, säger Anita Westerlund.
  • Crister Lindh vid Företagarna har ordnat utbildning i att annonsera på Facebook tillsammans med Studieförbundet Vuxenskolan.
  • Johan Hall på Webmyran lär företagen i Härjedalen hur man annonserar på Facebook.

Intresset för sociala medier bland Härjedalens företagare är stort. Under helgen höll Företagarna i Jämtland-Härjedalen utbildning i att annonsera på Facebook. Nästan alla platser på kurserna i Hedeviken var fyllda.

Annons

Under helgen har Företagarnas tillsammans med Studieförbundet Vuxenskolan utbildat företagare i Härjedalen i att annonsera på Facebook. Kurserna hölls i Trosavik och var mycket eftertraktade med deltagare inte bara från Härjedalen utan även från Berg och Östersund. Utbildningen hölls av Johan Hall på Webmyran.

Under våren har Företagarna tillsammans med Härjedalens kommun haft introduktionskurser i sociala medier i Hede och Sveg. Båda tillfällena drog fyrtio personer och intresset för vidareutbildning var stort. 

– Vi har därför erbjudit en baskurs och en fortsättningskurs i att annonsera på Facebook, säger Crister Lindh vid Företagarna i Jämtland-Härjedalen.

Han säger att det handlar om att bygga sitt varumärke och hur man syns i medieflödet men även om hur företagen kan marknadsföra Härjedalen och hur företagen i Härjedalen kan hjälpa varandra.

– Här går det att nå en global marknad eller en internationell kund och det är effektivt och mätbart. På Facebook är det också lätt att skapa grupper och evenemang för specialintressen och kunskapsutbyte för att stötta varandra, säger Crister Lindh.

Thomas Jonsson i Ljusnedal driver företaget Z-Nordisolering. Han vill lära sig hur han ska bli synlig i det stora flödet i sociala medier.

– Jag vill främst använda det för att synas men jag har också grejer jag skulle kunna sälja via nätet, säger han.

Anita Westerlund, som driver Skalets inredning och kläder, har en webbshop och behöver lära sig mer.

– Jag har inte tagit mig tid att prioritera det här men jag skulle vilja nå nya kunder. Jag behöver lära mig att vara mer personlig, säger Anita Westerlund.

Mer läsning

Annons