Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Flyget ska lyfta Sveg

Destination Sveg och Swetrip vill genom ett samarbete med film i fokus göra så att fler väljer att komma till Härjedalen Sveg Airport för att uppleva östra Härjedalen.

Annons

Företaget Swetrip marknadsför tillgängliga resmål för flygplansägare och piloter. Destination Sveg verkar i sin tur för att göra östra Härjedalen till ett besöksmål för alla. Samarbetet mellan Swetrip och destinationsbolaget är ett första steg för destination Sveg att börja växla upp sin marknadsföring av Svegsbygden med omnejd.

Kärnan i projektet är en filmproduktion med ett antal filmer som visar upp Härjedalen från ovan samt reportage med intressanta personer från destinationen och nedslag i spännande aktiviteter.

Det finns två målgrupper som projektet vänder sig till. Det är piloter och flygplansägare i Europa samt människor som gärna skulle besöka Sveriges inland men inte känner till det enkla och snabba alternativet med flyg från Arlanda till Sveg.

– Privata piloter är en köpstark målgrupp som reser med egna och klubbägda flygplan. Vi erbjuder destionation Sveg att vara med från start när vi marknadsför Sverige som ett attraktivt resmål, säger Marcus Djerf, projektledare Swetrip.

– Vi på Destination Sveg ser det här som ett riktigt roligt projekt då det öpnar upp möjligheter för ännu fler besökare i Härjedalen. Samarbetet med Swetrip gör att vi kan bli en ny intressant aktör och destination för privatflygare runt om i världen, säger Niklas Ohlson, destinationschef.

Att visa hur enkelt det är att ta flyget upp till Sveg från Arlanda är också något som Ohlson trycker på.

– Marknadsföringen av flygplatsen kan bli bättre. Det finns mycket att göra för att få fler resenärer, säger Niklas Ohlson.

Niklas Ohlson tror att samarbetet med Swetrip kommer att bli ett lyft för Sveg

Mer läsning

Annons