Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Studieresor ska göra turismföretagare mer trendkänsliga

Den jämtländska besöksnäringen måste bli bättre på omvärldsspaning och nya resmålstrender. Det anser Jämtland Härjedalen Turism och ordnar därför subventionerade studieresor för turismföretagare.

Annons

Besöksnäringen blir allt mer global och marknadsföringen utspelar sig i hög grad på Internet och i sociala medier. Därför vill länets turismbolag Jämtland Härjedalen Turism (JHT) att regionens turismföretag arbetar mer med omvärldsbevakning, för att ta till sig trender och produktutveckling hos konkurrenterna.

Resmålen är ännu inte bestämda, men grundtanken är att resorna ska ge personliga möten med andra aktörer i turismbranschen.

Projektetsatsningen vänder sig till företag, ideella föreningar, offentlig och akademisk sektor inom turismnäringen. Deltagarna kan få 40% subventionering av kostnaderna för resa och boende.

LÄS MER Benchmark Adventure Sweden

Mer läsning

Annons