Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Härjedalens kommun lanserar nytt felanmälningssystem

I början på sommaren berättade vi om Härjedalens kommuns planer att lansera ett nytt system för allmänheten att göra felanmälningar. Det nya system är nu igång och största nyheten är en app där man kan rapportera vad som kan åtgärdas.

Annons

Appen går att ladda hem genom de vanligaste nedladdningstjänsterna för appar och heter ”Felanmälan Härjedalens kommun". Den fungerar på smarta telefoner och surfplattor. Härjedalens kommun menar att man kan rapportera problem som "hål i gatan, nedfallna träd, trasig gatubelysning, fulla papperskorgar och mycket annat. Du kan även bifoga ett foto på det du vill felanmäla som komplement till din anmälan."

Härjedalen har släppt en ny app, Felanmälan Härjedalens kommun.

Vill man hellre ringa in sin felanmälan går det bra vardagar 9-12 via telefon 0680 163 00 och det finns även ett formulär på kommunens hemsida. Det går även att få en återkoppling på sin felanmälan så att man vet vad som händer med anmälan.

– Det är bra med tips från allmänheten för då kan vi agera snabbare. Vi hoppas att den nya appen ska göra vardagsunderhållet effektivare, berättade gatuingenjör Per Olofsson i somras när han informerade om appen.

Läs även: Oklarheter om ansvar stor bov bakom dåliga utemiljöer

Mer läsning

Annons